Hopp til hovedinnhold
NHT Logo
  • Ressurs

Norway Health Tech lanserer ny medlemsportal

Ny medlemsportal NHT

Vi er stolte av å lansere Norway Health Techs nye medlemsportal – en digital løsning som gir medlemmene våre økt synlighet og større mulighet til å presentere hvem de er og hva de tilbyr.

Gjennom portalen kan medlemmer selv logge inn på sin profil, redigere informasjon og legge til løsninger og teknologi de ønsker å vise frem på klyngens nettside. Dette gir et oppdatert og helhetlig bilde av økosystemet vårt – både for norske og internasjonale aktører.

– Medlemsportalen blir et viktig verktøy for å synliggjøre bredden og kvaliteten i klyngen, og for å løfte frem løsningene som utvikles i det norske helseinnovasjonsmiljøet, sier prosjektleder Kari Anne Dehli.

Mer synlighet – både nasjonalt og internasjonalt

Klyngen representerer medlemmene på en rekke arenaer gjennom året, og vi vil bruke portalen aktivt for å vise frem hvem som er en del av økosystemet. En oppdatert profil og presentasjon av selskapets løsninger gjør det enklere å koble riktige aktører, åpne nye dører og styrke samarbeidsmuligheter. Ambisjonen er at portalen kan fungere som en markedsplass for aktører som leter etter nye helseløsninger.

I løpet av de første månedene av 2026 vil alle medlemmer få tilgang til portalen. Først ut er næringslivsmedlemmer som utvikler løsninger for helsetjenesten. Rådgiver Magnus Lund-Vang oppfordrer alle til å ta portalen i bruk så snart tilgangen åpnes:

– Dette er en enkel og effektiv måte å øke synligheten for både selskapet og løsningene deres, sier Lund-Vang.

Utviklet med støtte fra et av klyngens prosjekter

Medlemsportalen er utviklet som en del av HelseViken-prosjektet, finansiert av Akershus fylkeskommune. Utviklingsarbeidet er gjort i samarbeid mellom flere klyngemedlemmer; Kult byrå, Gnist (Sykehuspartner), og klyngens eget team – Kari Anne Dehli, Magnus Lund-Vang, Trine Radmann og Bent Håkon Lauritzen. I tillegg har en godt knippe medlemmer fungert som testkaniner underveis.

Del artikkel på sosiale medier